wist je dat...

18 januari 2013 - Copán, Honduras

Wist je dat ..
... er een-ogige en twee-oog-ige architecten bestaan.  Spijtig genoeg bestaan er meer van de een-ogige.  (in welke sector zitten die met een bril? )
...dat we bij het mountainbiken in de fille stonden achter een kudde schapen.
...falafel in de libanese keuken in Guatemala er groen uitziet en niet van kikkererwten gemaakt wordt.
...falafel in de mexicaanse keuken er wit uitziet en niet van kikkererwten gemaakt wordt.
...ik een redhead (wortel-rode biet en gembersapje) bestel omdat ik de naam wel goed bij me vond passen.
...dat ik eigenlijk geen rauwe rode bieten lust.
...dat ik wortelsoep en rode bietensoep lekker vind, ma eigenlijk niks moet weten van de sapversie.
... dat ik moeilijk kan verbergen als ik iets niet lekker vind.
... dat de eigenaar van de bar tegenover me zat.
... dat ik onmiddelijk een nieuwe zou krijgen. bah, nee dank je.  Een beetje is genoeg voor gezond bloed.
... dat de eigenaar al opnieuw zijn verhoudingen in het recept was aan het aanpassen op mijn aanwijzingen. aiaia..
... dat ik veel mensen blij kan maken met een beetje geld:  de verkoper van mijn oorbellen, het meisje dat mijn oorbellen kreeg en de fotograaf die een portret kon maken van het meisje met mijn oorbellen.  En de volgende verkoper waar ik nieuwe oorbellen van ga kopen...
...het werkt om van je tak te maken als je een insect in je hotelkamer ziet rondlopen, dan krijg je een andere kamer dichter bij de toiletten.
...hangen in hangmatten in het zonneke zalig blijft.
...we cacaobonen kunnen roosteren, pellen, malen,.. maar vooral kunnen opeten en opdrinken!
... we Maya-chocolade  (Aztekengewijs klaargemaakt)lekkerder vinden dan Spaanse omdat we prinsessen zijn. (volgens Pedro)
...chocolade de drank van de goden was voor de Maya's en er bijgevolg een offer in staken, namelijk hun bloed bijvoorbeeld van de tong of de penis.
... de Azteken de Maya's bedot hebben omdat ze geen bloed in de chocolade deden.
...er voor de Guatameltees 2 haarkleuren bestaan: licht en donker.
... er veeeeel verkeersdrempels zijn, en dat dit de gemiddelde reistijd aanzienelijk verlengd.
...buschauffeurs die zich verslapen, hun reistijd wel ingehaald krijgen op de kronkelwegjes doorheen de bergen.
... buschauffeurs, als ze na het testen van het busje zeggen dat ze een probleem hebben met het busje, toch nog hun reistijd ingehaald krijgen.
... je moet betalen om een land uit te gaan, om een land binnen te gaan, en iemand die je zegt waar je moet betalen.
... Op de kronkelwegen met verkeersbubbels het toch mogelijk is om ontbijtgranen met soyamelk te eten.
...soyamelk in poedervorm vanuit Belgie geimporteerd wordt via Honduras naar Guatemala, om door een Belg vanuit Guatemala naar Honduras gebracht te worden.
...Russische kerels zich laten betalen om massages geven met als doel hun reis goedkoper te maken.
...Russische kerels alternatieve (illegale) voorstellen geven aan ons om onze reis goedkoper te maken.  Tip: het heeft niks met drugs of mensenhandel te maken.

.. Ik mijn muggenbeten niet meer kan tellen

... We een hotel kat hebben
...je met wist-je-dat-jes veel typwerk kunt uitsparen.

1. Evelien:
    20 januari 2013
    Hahahaha, toch goed dat we hiermee kunnen lachen he!